Kétmilliárd forintot is kaphat munka nélkül Novák Katalin
A Transparency International (TI) Magyarország számolgatott egy kicsit.
A Transparency International (TI) Magyarország számolgatott egy kicsit.
Sok olyan ügy van manapság, amelyet korrupciógyanúsnak érezhetünk, ilyenekre hívta fel a figyelmet nagy vihart kavart megszólalásaiban Magyar Péter, Varga Judit volt férje, aki példákat is említett erre. Arra kerestük a választ: hogyan működik az a rendszer, amiben egy-egy furcsa szerződés is szabályosnak számít? És teljesen bebiztosította-e magát a NER, vagy ha egyszer majd valaki elkezdene ezek után nyomozni, lenne-e esélye arra, hogy találjon valamit, ami egy bíróságon is megállná a helyét?
Korrupcióban fuldokló országok is tisztábbnak bizonyultak Magyarországnál a Transparency International listáján. Bulgáriában évek óta nem tudnak stabil kormányt összehozni, emiatt nem megy könnyen a lopás, Romániában néha-néha legalább egy kicsit dolgoznak a hatóságok, a csehek, a lengyelek és a szlovákok pedig minden botrányuk ellenére rég lehagytak minket.
A korrupcióra és az emberi jogokra nem sok tekintettel lévő országokkal barátkozik szívesen a magyar kormány. A friss korrupcióérzékelési lista alapján van a kormánynak olyan szövetségese, amely kevésbé korrupt, mint Magyarország, de azért a legtöbb partner helyzete rosszabb, mint a mienk.
Sorozatban másodszor lett Magyarország az EU legkorruptabb országa, lassan a régiónk többi EU-tagjától is leszakadunk. A kormány intézkedései nagyrészt csak az unió felé mutatott látszatról szólnak, az EU kérései túl későn jöttek és túl keveset jelentenek – áll a Transparency Magyarország most bemutatott jelentésében.
Elkészült a Transparency International korrupcióérzékelési indexe, és az egymást követő második évben is az EU utolsó helyére kerültünk.
Egy egyórás dokumentumfilmet is forgattak a témában a Direkt36 újságírói.
Egyetlen darabot sem sikerült azóta eladni belőlük.
Magyarország a világ 77. legkorruptabb állama a Transparency International szerint, a Freedom House pedig részlegesen szabadnak minősítette. Mi áll a számok mögött, hogyan zajlik a mérés? És mennyire vág egybe az eredmény az EU által megfogalmazott kritikákkal? Demokráciát a pénzünkért sorozat, 7. rész.
Hiábavaló lehet az utólagos törvénymódosítás a civil szervezet szerint.
Nagy a csend a több mint fél évvel ezelőtt létrehozott Integritás Hatóság és Korrupcióellenes Munkacsoport környékén. A szervezetek jelentéseinek következménynélküliségére a munkacsoportból távozók kilépése figyelmeztet.
Többek között a beszállító cég átláthatóságát igazoló dokumentációkat is megsemmisítette a külügyminisztérium.
Jogvédő civil szervezetek felajánlották a segítségüket, hátha a kormány nem tud megbirkózni a korrupció felszámolásával és az igazságszolgáltatás függetlenítésével.
Nemkívánatos szervezetnek nyilvánították.
Öt pontban szedte össze az ukrán parlamenti képviselők vagyonnyilatkozati rendszerének visszaállítása mellett szóló érveit Kirilo Szidorcsuk, a Transparency International civil szervezet munkatársa az Ukrajinszka Pravdán megjelent cikkében.
Az elnök elszánt küzdelmet ígér, de az elmúlt időszak botrányai is mutatják: sok a tennivaló ezen a téren.
Pár napja, amikor baráti látogatáson fogadta az azeri államfőt, arról beszélt, hogy igen sokat tanult a vendégtől, de még így is jócskán van behoznivalója. Lapszemle.
A Fidesz európai parlamenti képviselője Cseh Katalinról némi iróniával azt mondta, hogy a korrupció-ellenes küzdelem magyar Jeanne d’Arc-ja.
Soha nem volt még olyan komoly következménye Ukrajnában korrupciós ügynek, mint a hadseregnek szánt, durván túlárazott élelmiszer-vásárlás miatt. Ukrajna védelmi képessége nagyrészt azon NATO- és EU-tagállamoktól függ, amelyek a támogatásért cserébe a korrupció kiirtását követelik.
2021 után 2022-ben is Észtország, Litvánia, valamint Lettország a három legkevésbé korrupt állama Közép- és Kelet-Európának. Észtország mindig is jól állt a korrupcióellenes felmérésekben, a másik két állam az elmúlt tíz évben fejlődött óriásit. Mit tudnak ott, amitől ennyire rövid idő alatt ekkora lett a változás, és mit tehetnénk mi, hogy ha Ausztriát nem is, legalább Litvániát utolérjük?